Jeugd en jongeren Jeugd en jongeren
Jeugd en jongeren:
Dit doen we doen we vanuit de gedachte dat we willen dat Jeugd en Jongeren de kerk als een tweede thuis zien. Hier kennen ze de weg (fysiek en in de eredienst) en hebben ze een vaste plek in de viering. We kennen de kinderen bij naam.

Jeugd en jongeren vinden in de kerk een plek om over geloof te praten en over manieren van geloven te leren. We leren ze zo over de mooie en positieve boodschap van het geloof. Dit doen we met diverse activiteiten die we hebben verdeeld over 4 groepen:

0-4 jaar
We stellen ouders in staat om de eredienst te bezoeken door het organiseren van kinderoppas. Baby’s en peuters vinden een veilig plek in de kinderoppas.
Voor de allerkleinste organiseren we een paar keer per jaar een Kerk-op-schoot dienst. Dit is een laagdrempelige manier om kennis te maken met de kerk en de gemeenschap. De jonge kinderen en hun ouders kunnen elkaar ontmoeten. Mensen van binnen of van buiten de kerkelijke gemeente zijn hierbij van harte welkom.

4-12 jaar
Kinderen op de basisschool (Groep 1 tot en met 8) voelen zich thuis in de kerk en leren leeftijdsgenoten in de kerk kennen door het organiseren van een kindernevendienst, waarin kinderen samen met het thema van de eredienst aan de slag gaan op een begrijpelijke manier. Of door speciale diensten te organiseren die gericht zijn op kinderen.
Tijdens 2 periodes in het jaar bieden we ook Kinderleerhuis aan. Hier leren de kinderen in 3 bijeenkomsten over allerlei onderwerpen die aangepast worden per leeftijdsgroep, bijvoorbeeld over het Avondmaal.
Ook heeft de jeugd een vaste plek in de eredienst (Zondagskind, avondmaal, kindermoment rondom de preek, meehelpen collecteren).

12+ jaar
We helpen tieners met geloof en levensstijl, door het bieden van gezelligheid, vriendschap en een vaste basis waar je jezelf kunt zijn. We geven tieners een plek in de eredienst door in de dienst invulling te geven aan de vragen waar zij mee zitten. De 1e en 3de zondag van de maand komen zij tijdens de reguliere kerkdienst samen op de Trefzolder voor hun eigen Teens Together dienst.
Buiten deze zondagse bijeenkomst nodigen we ze ook uit om actief mee te doen aan bijvoorbeeld Cooking with love, Faith Talk Teens of een 17+-gesprekskring.

Buitenkerkelijke activiteiten
Jeugd & jongeren voelen zich verbonden met elkaar, en met de kerk/gemeente door het organiseren van leuke activiteiten buiten de normale kerkelijke activiteiten om. Denk hierbij aan:
  • Activiteiten rondom de vastenperiode (bingo, auto’s wassen);
  • Sirkelslag (Young en Kids)
  • Nacht zonder dak
  • Bowlen / pizzaavond
  • Escaperoom
….. (heb je zelf een idee? Laat het ons weten, we organiseren graag iets waar jullie enthousiast van worden).