woensdag 4 oktober 2023

woensdag 4 oktober 2023
 20:00  - 22:00
 Het Trefpunt

Vanuit de gemeente ZuidWest Petrakerk kwam de vraag of we niet wat meer aandacht kunnen besteden aan het thema ‘geloofsopvoeding’ Onze Jeugddiaken wees ons op de expertise van Xpeditia.3.0. Na verkennende gesprekken, want er is veel mogelijk, kozen we in dit seizoen eerst voor een bijeenkomst met ouders van jongere kinderen. Dat er nog veel meer mogelijkheden zijn werd daarbij ook duidelijk. Zowel in de kerk als thuis in het gezin kan deze organisatie steun bieden. Hieronder vind je een beschrijving van de avond.

Workshop – inspiratieavond voor ouders ‘In gesprek met je kind over God en geloven’
Vind jij de geloofsopvoeding van jouw kinderen ook een uitdaging? Worstel je met vragen als 'doe ik het wel goed' en 'hoe geef ik het geloof door aan mijn kinderen?', dan is deze avond iets voor jou. Wij willen jou inspireren en ondersteunen in de geloofsopvoeding, zodat jouw kinderen zelfstandig keuzes leren maken in een leven met Jezus.
Wij geloven dat we onze kinderen niet helpen met zwart-witte antwoorden. In een wereld waar zoveel op hen af komt, willen we ze leren om zelf antwoorden te zoeken en ontdekkingen te doen rondom ingewikkelde geloofs- en levensvragen. Sámen ontdekkingen doen vinden wij een belangrijk uitgangspunt. Nieuwsgierig zijn en een positieve, open houding naar de wereld om ons heen horen daarbij.
Wij geloven dat dat de basis is voor een gesprek met je kind. We leggen je graag uit hoe dat werkt, zodat je na deze avond concrete tools in handen hebt. Het programma is afwisselend en gaat je zeker inspireren.
We kijken uit naar een goede reis met elkaar en weet, God is erbij!

Over Xpeditie 3.6.0.

Xpeditie 3.6.0. wil gezinnen en kerken inspireren en ondersteunen in de geloofsopvoeding zodat gezinnen ontdekken wie Jezus is, wie ze zelf zijn en hoe ze met Hem kunnen leven. Bij ons vind je vernieuwende invalshoeken, creativiteit en een aanpak die past in de wereld van nu. www.xpeditie360.nl
info@xpeditie360.nl
Praktisch