donderdag 28 september 2023

donderdag 28 september 2023
 20:00  - 21:30
 Het Trefpunt

Groene Kerken en demonstreren?
Kerken staan in een eeuwenoude traditie die ons leert hoe het anders kan. Het evangelie van Jezus Christus roept ons op tot een bekering. Dat betekent in onze tijd ook een nieuwe manier van leven waarmee we de schepping niet langer uitputten en de meest kwetsbare mensen niet langer de last dragen van onze levensstijl.
Als team van GroeneKerken hebben we een groeiend verlangen om onrecht te benoemen en het recht een stem te geven. Dat kan op veel manieren. Er zijn christenen, zoals Christian Climate Action, die er wél voor kiezen om te demonstreren op het asfalt van de A12, samen met Extinction Rebellion. Wij begrijpen hun overwegingen, maar hebben er ook begrip voor dat op deze manier actievoeren soms gevoelig ligt. Andere christenen kiezen ervoor om helemaal niet te demonstreren, maar door grote en kleine duurzame keuzes in het dagelijks leven het verschil te maken en voor anderen een voorbeeld te zijn.
Voor onszelf vinden we het nu passend om wel onze steun te tonen voor de boodschap van het protest door aanwezig te zijn, maar niet te demonstreren op het asfalt. Door samen met andere christenen en leiders van christelijke organisaties aanwezig te zijn bij de steun-demonstratie, willen we laten zien dat de zorgen over het klimaat, bewogenheid en solidariteit met mensen in ontwikkelingslanden en het verlangen naar een duurzame en rechtvaardige samenleving breed leven in kerken en onder christenen. Dat is waarom we er staan, op die plek.

Meer lezen? https://www.groenekerken.nl/nieuws/waarom-groenekerken-aanwezig-is-bij-de-a12-steundemonstratie-op-27-mei/

Kom meepraten op 28 september. We hebben je nodig om koers te bepalen.