donderdag 18 april 2024

Leven in balans met de natuur V.I.S

donderdag 18 april 2024
 20.00  - 22.00
 Petrakerk, Kerkenraadskamer, ingang Dennenlaan

Cursus ‘Leven in balans in verbinding met de natuur’

De cursus is gericht op het bevorderen van een leven in balans. Met daarbij sterk de nadruk op de hulp die meditatie daarbij kan bieden. Door de verbondenheid met de natuur te bevorderen kun je je band met God ook verdiepen en dit kan bijdragen tot een betere balans in je leven.
De oefeningen bestaan onder andere uit geleide meditatie, meditatief schilderen en wandelen in de natuur met meditatieve werkvormen. Naast het programma in het Trefpunt wordt er daarom ook gewandeld in het bos van de Prattenburg.
Cursusleider is  Peter Pottjewijd. Via een workshop op het ‘inspiratiefestival op Terschelling’ in 2023 heeft hij met de cursus kennis gemaakt en is hij enthousiast geworden.
De cursus is door Vacare, Platform voor Meditatief leven, ontwikkeld.

Doelgroep

Mensen die willen onderzoeken hoe verbinding met de natuur helpt bij het zoeken van balans in hun leven. En die zich daarbij ook open willen stellen voor Gods aanwezigheid in de natuur, tot een levensstijl van eenheid met en zorg voor de natuur.

Locatie: Petrakerk, Kerkenraadskamer, ingang Dennenlaan
Info: Peter Pottjewijd, 06 83 83 20 45