dinsdag 7 januari 2020

Locatie:
 Trefpunt, Petrakerk, Kerkewijk 135, ingang Dennenlaan

Alain Verheij

Wat is de relevantie van de oude christelijke traditie in het nu van 2020? Wat bezielt een jonge dertiger om fulltime bezig te gaan met de kerk en de Bijbel? Die vragen onderzoekt ‘loslopend theoloog’ Alain Verheij met ons, waarbij er vooral ruimte is voor open gesprek.
Verheij is een liefhebber van de Bijbelverhalen, verbindt ze met zijn eigen biografie, maar laat tegelijk zien hoe deze oude verhalen relevant kunnen zijn voor (jonge) mensen vandaag.

Alain Verheij is schrijver van het boek ‘God en ik’, verkozen tot beste theologische boek van 2018. Hij heeft een bekendheid opgebouwd als publiek theoloog door zijn bijdragen aan bv het Theologisch Elftal in Trouw. | Contact: Janne-Marie van Heteren, 556431, jmvheteren@hotmail.com